Alla inlägg den 9 mars 2007

Av Persilja - 9 mars 2007 23:58

Såg en film, en romantisk. "Förälskad, förvirrad". Fransk. Har medvetet bestämt mig för att försöka se romantiska eller humoristiska filmer så mycket jag pallar. Behöver det. Har alltid dragits mer till thriller, skräckfilmer eller drama med sorgliga historier. Måste försöka påverka mer i postitiv riktning. Blir för svart inuti av allt hemskt jag ser och läser. Måste försöka styra in mig på det vackra och lätta i livet. I många romantiska filmer finns det en snäll bror. Antingen är "hjälten" själv en snäll bror eller så har hjältens kärlek en snäll bror.Jag har en snäll bror. Världens snällaste. Han har två döttrar som avgudar honom. Han är separerad och jag önskar att han finner kärleken igen. Se nu så romantisk jag blivit av lite filmtittande! Mina tre söner ska nu sova. Min dotter sover redan. Snart är sportlovet slut. Bild från sommarlovet då jag med familj spenderade en underbar vecka på världens finaste ö, Gotland, tillsammans med min bror och hans flickor.

Av Persilja - 9 mars 2007 18:30

Har läst en massa trädgårdsbloggar fast jag hade tänkt låta bli. Det är för tidigt att väcka trädgårdslängtan. Måste vänta in rätt tid. Allt är säkert två månader senare häruppe. Nu ska jag ju inte bo här mer än till maj, då jag hoppar ner en växtzon, eller två. Hurra!!! Kiruna är inte staden för en trädgårdsälskare! Det är prövningarnas stad för de flesta. Vackert, ja, rofyllt, ja. Men för kallt, för avsides, för bittert, för inskränkt, för protektionistiskt. (Vilket fint ord jag kunde!) Här värnar man om sitt och ingen ska komma hit och tycka eller bry sig. Nej, hålla sig på sin kant och inte blanda sig med utbölingar. Så är många inbitna kirunabor. Förlåt alla trevliga!!! Ni finns som tur är! Annars hade jag inte stått ut i åtta år.
Tur jag haft min stuga att odla i!!!
Underbara stuga, med sin vildvuxna trädgård som jag sakta men säkert tuktar till lite mindre vildvuxen...
Och gräver upp sten efter sten efter sten...

Av Persilja - 9 mars 2007 17:52

Dotterns kjol jag sydde nyss. Inget mästerverk, jag vet, men hon är nöjd. Hon har mycket svårt att skiljas från saker och när jag kan göra om dem så att hon slipper det blir hon så glad, så glad!

Av Persilja - 9 mars 2007 17:51

Min papperssamling...

Av Persilja - 9 mars 2007 17:39

Har märkt att mycket jag tycker om har "lapptäckskänsla" över sig; trasmattor, böcker, omslagspapper...
När färger och mönster binder ihop sig slumpmässigt och bildar en färgglad enhet. Gillar! En del ordnar böcker i färgordning, för att få perfetk harmoni. Det gör inte jag, jag gillar oordningen som bildar egen ordning.

Av Persilja - 9 mars 2007 17:00

Det är så skoj att jag fått denna sybassilusk helt plötsligt! Jag är så superinspirerad! Har precis sytt om en klänning som dottern hade som 2-3-åring, tagit nedre delen av den och sytt ihop med övre delen av ett par urvuxna pyjamasbyxor. Vips bidde det en cool kjol. Hon är så smal och tunn att hon aldrig verkar växa på bredden. Endast på längden. Därför är det lätt att använda samma kläder länge, jag får bara förlänga armar och ben då och då med olika mönstrade tyger och det blir oftast hur snyggt som helst. Jag har sytt en hel del utklädningskläder genom åren också. Sånt är kul för det behöver inte vara så perfekt.
Nu ska jag gå och sy ihop några lappar med varann. Känner suget dra mig till symasknen. Måste passa på medan mättnaden finns kvar i de fyras magar...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards